Praktisch

Aanmelden

Ik geef er de voorkeur aan dat je je per e-mail aanmeldt. Een e-mail is voor mij het makkelijkst te beantwoorden. Het is fijn wanneer je specifiek aan geeft wat je klachten/problemen zijn, wat je hulpvraag is en bij wie je verzekerd bent. Dit laatste omdat ik dan kan nagaan of ik of ik nog budget heb bij jouw zorgverzekeraar.

Ik neem na jouw aanmelding per e-mail, zo spoedig mogelijk (meestal binnen 48 uur) contact met je op om te laten weten of ik wat voor je kan betekenen en zo ja wat een indicatie voor de eventuele wachttijd is. Wanneer mijn wachtlijst te lang is of ik denk dat ik je niet goed kan helpen dan probeer ik een alternatief te bieden, bijvoorbeeld een verwijzing naar een collega.

Wachttijd

Mijn wachttijd is wisselend. Je kan de actuele wachttijd opvragen per e-mail.
· Aanmeldingswachttijd: er is op dit moment een aanmeldstop en ook geen plek op de wachtlijst. 
· Behandelingswachttijd: na intake start de behandeling altijd meteen.
· Datum van de laatste actualisatie van de getoonde wachttijden: maart 2024.
· “Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met de zorgaanbieder of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt en dat de behandeling binnen 10 weken vanaf de intake is gestart. Dit zijn de maximale aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen)

Verwijzing

Voor verzekerde zorg is altijd een verwijsbrief van de huisarts nodig. In deze verwijsbrief moet staan – dat het een een verwijzing naar de Specialistische GGZ is,  ik werk niet in de Basis GGZ – welke stoornis de huisarts vermoedt, – de datum van de verwijzing want die moet altijd voor het eerste gesprek vallen.

Informatie

Belangrijke informatie over mijn praktijk vind je onder deze link
Mijn privacystatement voor de AVG vind je onder deze link
Mijn Kwaliteitsstatuut ligt ter inzage op mijn praktijk

Klachten

Mocht je ondanks mijn inspanningen een adequaat en klantvriendelijk behandelbeleid te voeren toch klachten hebben die niet in overleg met mij kunnen worden opgelost, dan kan je je wenden tot de klachtencommissie van de LVVP onder deze link

Waarneming

Waarneming regel ik altijd direct met je wanneer dit nodig is. Mijn directe waarnemer is drs. R. Albrecht (06-21622510) of een collega van PSU (zie www.psutrecht.nl) waar ik bij aangesloten ben. In geval van crisis in de avond of de nacht kan je contact opnemen met je huisarts of met Altrecht afdeling acute psychiatrie (030-2308585).

No show/annulering

Afspraken kan je altijd verzetten of afzeggen en worden, mits langer dan 24 uur van tevoren afgezegd, niet in rekening gebracht. Je kan je afspraken wijzigen dan wel annuleren via telefoon, sms of email.
Echter wanneer je een afspraak mist zonder deze tijdig af te (hebben kunnen) zeggen, dan ben ik genoodzaakt deze bij je in rekening te brengen. Het tarief voor het niet tijdig afzeggen van een afspraak is €75,00. Dit bedrag wordt rechtstreeks bij jou gedeclareerd en dit wordt niet vergoed door de zorgverzekeraar.

PPMT is gespecialiseerd in de behandeling van trauma, PTSS, hechtings- en persoonlijkheidsproblematiek 

PPMT maakt gebruik van EMDR, Schematherapie, Comprehensive Resource Model, Havening en methodiek Janina Fisher
 

Er is een wachtlijst voor psychotherapie, zie hier. Voor zelf te betalen, kortdurende coaching en supervisie zijn er nog een aantal plekken

Benieuwd naar wat ik voor jou kan betekenen?